Wat leuk. De oudmediaal ingestelde NPO probeerde weer een internetsucces naar de met spinraggen bedekte televisiewereld te tillen. Tot niemands verbazing is ook deze poging gefaald.
De Kalvijn Show, het NPO 3-programma van ‘vlogger’ Kalvijn, trok maandagavond 156.000 kijkers. Te weinig voor een plekje in de Stichting KijkOnderzoek Top 25. Op zijn YouTube-kanaal (1,27 miljoen subs, iets meer nog dan RoddelPraat) zien we daarentegen video’s met meer dan 500/600/700k views voorbij komen. Een ongekend online succes.
Waarom dan niemand naar zijn grappen en grollen op NPO 3 kijkt? Simpel. Op YouTube zit Kalvijn, geholpen door wat algoritmes, precies in de doelgroep. De gemiddelde leeftijd van de NPO 3-kijker is 48 (!!!!!!) fucking jaar. Zag echt niemand dit aankomen? Kan derhalve iemand de NPO met terugwerkende kracht saneren?
Chateau Meiland was met 2,53 miljoen kijkers het best bekeken programma van de avond.
Zelfs ik zag dit aankomen, daar hoef je geen geleerde voor te zijn.
Stop “trying” to make stupid people famous
Kalvijn is ook helemaal niet leuk. Omhooggevallen youtubbertje.
Tuurlijk. Kansloos. Wie online is moet online blijven. Als RP op tv zou komen zou er ook niemand naar kijken.
Roddelpraat zou na 1 aflevering van de buis geknikkerd worden,
Jammer voor het zoontje van Gordon Ramsay
Ik kots op al die zelfbenoemde influencers die niks kunnen en ook helemaal niks toevoegen aan de maatschappij. Ga een vak leren mongolen! Kan hier niet een cancel cultuur voor komen??
Dat wist Kalvijn zelf ook wel hoor, maar een eigen programma te hebben gehad is alsnog een mooi trofee’tje
Weg met deze infantiele nitwit!